Saturday, April 19, 2008

heading back to asia?

I applied for the internship at the Swedish embassy in Singapore. Had not really given it any thought, then just two days before the deadline I decided to send in an application. Now I really want it. Guess it is because I think I actually got a real chance to get it, since I spent one semester in Singapore and have a genuine interest for Southeast Asia. I want to go back so bad. I almost see it as a personal failure if I am not working in Asia within a couple of years. I do not want to stay in Sweden, I want to head out again. Now I just need to cross my fingers and hope that my letter makes it into the 'great' pile.

7 comments:

  1. Håller tummarna för att det ska gå bra!!! Träffar jag ambassadören ska jag lägga ett gott ord för dig :)

    ReplyDelete
  2. Tackar! Ja jag tar emot all hjälp jag kan få ;). Har ju en kompis där som är praktikant nu, men ambassadören smäller nog lite högre. :)

    ReplyDelete
  3. Vem av praktikanterna är det du är kompis med? Har träffat båda flera gånger... :) Jag ska se vad jag kan göra - om både jag och praktikanten pushar på så kanske det går kanonbra!! :D

    ReplyDelete
  4. Det är Jeanette som jag känner, vi går faktiskt i samma klass så vi läser samma program på högskolan. Dessutom känner jag Annika Stengard som också gått på samma skola, som också var praktikant, tror även att hon är involverad i Young Professionals nu. Hon och pojkvännen blev ju kvar i Singapore. Vilket jag hoppas bli om jag lyckas få praktiken. =)

    ReplyDelete
  5. Jeanette har jag träffat ett par gånger, supertrevlig tjej. Känner även Annika och hennes kille, och jodå..dom blev ju kvar här :)

    ReplyDelete